Vad håller jag på med??

Ok, jag är rätt slarvig normalt sett, men dem senaste dagarna har jag fan slagit alla mina rekord.....Det började i slutet av veckan när jag tappade bort mina nycklar till lägenheten på jobbet,  så jag fick åka hem till morsan och farsan tidigt på morgonen och hämta reservnycklarna.....Sen på Fredagen ringde Micke och frågade om jag skulle med in på en fest....Jag var rätt trött och tackade nej, men fick lite dåligt samvete och ringde därför upp några timmar senare och sa att jag kunde hämta honom med hans bil så han slapp ta en taxi hem......Han nappade på förslaget och skulle höra av sig när det var dags för hemfärd.....Runt 2:15 så ringde han och jag sa att jag skulle vara där om 25 min.....Gick sen iväg till honom, hämtade bilnycklarna som låg i hans brevlåda och skulle köra iväg.....Men det gick inte så bra, det gick inte alls faktiskt......Så som bilen stod var jag tvungen att backa ut, men problemet var att jag fick bara inte i backen hur mycket jag än försökte......Att ringa honom gick inte heller eftersom min mobil låg inne hos Sandberg, dessutom var hans mobil avstängd.....Tiden tickade på, minut för minut....Stod där ett bra tag utan att ha minsta framgång.......Då kom tidningsbudet åkande och jag sprang iväg för att be om hjälp....Hon provade och fick naturligtvis i backen efter ungefär 5 sekunder.....När hon ändå satt där så backade hon ut bilen.....Jag såg att hon var på väg mot en lyktstolpe och skulle skrikit till, men jag stod som helt förstenad och lät henne backa in i den......Kraassssh.....Listen lossnade på båda sidorna av kofångaren, men det blev inga bucklor alla fall.....Jag var dock tvungen att dra iväg direkt eftersom jag blivit så försenad.....Hade säkert stått där närmare 40 minuter innan jag kom iväg, så jag misstänkte att Micke dragit från platsen vi bestämmt, men körde ändå med en dåres fart in för att kolla...........Mycket riktigt var det ingen person där, jag åkte runt ett tag och letade, men det var dött som i graven, åkte då tillbaka hemåt igen.......Väl hemma så uppstod nästa problem, jag fick inte ur nyckeln ur tändningslåset!!

Hur mycket jag än vände och vred så gick det, jag blev frustrerad och trött på bilhelvetet såklart....Klockan började bli mycket och jag ville absolut hem och sova.....Letade efter folk på gatan som kunde hjälpa mig, men hittade ingen och därför ställde jag in mig på alternativet att sova i bilen eftersom jag knappast kunde lämna den med nycklarna i och inte heller få tag på bilens ägare.....Då mötte jag alla fall en hjälpsam gubbe som av nån anledning var ute och cyklade i regnet mitt i natten......Han förklarade att eftersom det var en Saab så måste du ha i backen när du tar ut nycklarna....Jag tackade för rådet och gav mig äntligen iväg för att ställa undan bilskrället....Precis när jag klivit ur bilen och ska gå och lämna bilnycklarna så ser jag en dyngsur människa komma gående borta i mörkret......Ju närmare han kommer inser jag vet det är....Micke!!

Han verkar helt frånvarande, men förklarar förtvivlat att han tog en taxi hem ensam för 400, men inte kom ända hem utan fick gå av ungefär en halvmil hemifrån och gå resten.....Var mitt samvete dåligt innan, så är det uselt nu.....Vi skiljs åt och bestämmer att höras i veckan......På väg hemupptäcker jag nästa stora fiasko.....Jag har tappat bort reservnyckeln till mitt hem också!!

Orkar inte ens bli upprörd utan skakar bara på huvudet åt mig själv.....Som tur är så är inte balkongdörren helt stängd och jag bor ju på första våningen så med hjälp av en cykel som stöd så lyckas jag kravla mig över.....Måste dock sett jävligt skumt ut om nån såg mig......Som en osmidig inbrottstjuv ungefär

Som tur är så hittar jag dagen efter min reservnyckel i Mickes bil, men dagen efter det är det dags igen......Micke ringer och säger att hans kylarpump på bilen gått sönder och frågar om han kan låna min och åka iväg dit han ska.....Efter det som hänt så känner jag att det är det minsta jag kan göra....Micke kommer hit och ska hämta mina bilnycklar då nästa stora fiasko uppenbarar sig.....Jag har tappat bort även mina bilnycklar!!

Jag blir så upprörd att jag bara går och svammlar, Micke mummlar lite och ska cykla därifrån....Jag erbjuder mig att dela på hans taxiresa eftersom jag har så dåligt samvete, men han vill inte ta emot några pengar.....Han cyklar iväg och det känns som om vår relation just nu kanske inte är tip top precis.....

....Förhoppningsvis så är det här inget som skapar osämja mellan oss för Micke är en kille jag respekterar och vill ha kvar som kompis.....Han harflera egenskaper som jag saknar hos många av mina andra kompisar, som att han håller vad han lovat och kommer med förslag på saker vi kan göra.....Hittade ocksåbilnycklarna efter några timmar, jag had tappat dem hos en kompis kvällen innan.....Men nu får det vara slut med strul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback