Monday afternoon...

Jaha var man inte lite stressad innan så är jag fan det nu.....Hade nämligen skrivit en bra bit när nåt jävla popup-fönster dök upp och slog ut hela min ruta.....Förhoppningsvis så blockerade jag det nu så det inte händer igen....Det är Måndag klockan är 16:14 och jag ska snart ner och spela pingis så jag skriver inte så långt idag.......Brukar ju annars skriva sent på Söndag-kvällar, men igår så var jag riktigt trött och somnade ovanligt tidigt faktiskt, vilket kändes skönt....Inte alltid så kul at ligga vaken till 6, halv sju.....Hade skrivit en hel del om mitt jobb innan, nu orkar jag inte skriva om allt det utan sammanfattar det lite kort......Jag är ganska trött på mitt jobb, vet att jag kan ha värre för det har jag sannerligen haft, men det skulle vara skönt att prova på något annat....Köra Taxi, budbil eller jobba på hunddagis....Det är 3 av mina drömjobb kan man säga och jag hoppas att jag får chansen att prova några av dem nån gång och se om jag trivs så bra som jag tror jag kommer göra.

Helgen då....Ja på fredag skulle vi spela kort, men jag sa ifrån för jag kände mig inte sugen + att det skulle bli ganska stressigt för min del.....Lite dåligt samvete fick jag, men tycker trots allt att jag tog rätt beslut....Var skönt att ta tid på sig i dem grejer jag gjorde och sen åka hem och koppla av......I Lördags var återigen jag och Bäck ute.....Som vanligt så kom vi på att vi skulle ut alldeles för sent och kom in till hans lägenhet halv tio.....Men då hade i och för sig jag redan hunnit svepa i mig några öl.....Var ganska trevligt hela kvällen....Alltifrån hemma hos hans föräldrar där vi spelade Othello till inne hos han där vi spelade kort och lyssnade på musik.....Blev ganska sent när vi gick ut sen fört en öl på Stallyktan och sen en snabb visit på mitt andra hem, men lika bra det kanske.....Tycker det är skönare att gå på sånda där små intima barställen, framför stora " disco-ställen " som Frimis och Strumpis.......Sov över hos honom sen vilket jag ej har för vana att göra, men eftersom det var en röd dag gick det knappt inga bussar eller tåg och var inte så sugen på att åka Taxi ensam  heller......Somnade faktiskt som en stock, men vaknade dock halv sju och kunde sen inte somna om......9:45 gick jag iväg för att ta en buss,.men busshelvetet stannade inte vid hållplatsen utan körde förbi som jag inte fanns......Lite smått chockad vände jag mig mot en person som stod där och sa " Stannade han inte ".....Hon svarade....." Du får väl springa efter "......Och det gjorde jag, säkert en kilometer sprang jag efter bussjäveln....Men till slut när jag var ungefär 50 m ifrån och den åkte från ännu en hållplats så gav jag upp.....Förbannad gick jag hem till Bäck och ringde farsan som inte blev så glad, men kom och hämtade mig ändå.....Resten av dagen var jag riktigt seg och låg bara i soffan och halvsov, eller sov.......Nu måste jag sätta fart om det ska bli nån pingis överhuvudtaget idag.....Auf Wiederkaufen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback