En kväll på Harrys!!

Jaha nu sitter man här Måndag kl 16:11 och är lite stressad som vanligt.....Tänkte jag skulle ha gott om tid på mig när jag skriver idag, men har lyckats sova bort nästan hela dagen så nu är det inte så mycket tid att kika på innan jag ska ner och spela pingis....Dessutom ska jag försöka komma iväg och panta alla dem tomburkar jag har i skåpet, har skjutit upp det mer än en gång nu......Veckan som gick då....

Inte helt ovanligt så minns jag knappt nånting av veckodagarna Tis-Tors....Kanske för att dem dagarna nästan alltid ser likadana ut.....Det är oftast bak till Fredagen mitt minne sträcker sig och så också idag......Vi kan börja med korpen.....Vi spelade två matcher först mot Remo och där vann vi med 3-2, det var nog det tuffaste motstånd vi fått hitills, men det var aldrig riktigt nära förlust trots allt.......Jag vann båda mina singlar och är fortfarande obesegrad, spelade riktigt bra i Fredags faktiskt, även om H passar min spelstil ganska bra........Minta tappade återigen en match och har svårt att hitta formen verkar det som, han slår väldigt ofta ut när han har upplägg exempelvis, vet att han kan bättre och hoppas att han hittar sin normala form till efter ju annars kan vi få det tufft att försvara guldet......Dessutom föll vi i dubbeln, men då tycker jag vårt motstånd spelade riktigt bra faktiskt, men vi fortsätter att ha svårt i dubbeln, vet inte vad vi gör för fel, kanske passar vi inte ihop, eller så är det som farsan säger att vi båda spelar singelspel...

Nästa match var mot JOK och det kan nog vara det sämsta lag som någonsin varit med i Korpen.....Tror jag slagit båda två även om jag spelat med vänster hand.....Lite pinsamt var det dock att jag ringt och ändrat matchtid med dem frän 6 till halv sex och sen kom vi igång runt kvart över sex....Blev lite fel där......Hur som helst gick matchen fort alla fall och det behövde jag eftersom det var Poker hemma hos mig.

Lite sen anlände jag till min egen lya och där väntade 4 spelare från mitt jobb.....Blev ganska kul spel tyckte dem flesta även jag, men det negativa var att jag kom trea i båda turneringarna.....Ungefär den placering jag alltid brukar hamna på.....Kändes frustrerande, speciellt andra turneringen då jag under en period på kanske 10-12 givar fick rena skitkort hela tiden och det var allt som behövdes för att åka ur......Håller inte med om att jag lägger mig för enkelt när blindsen blir höga heller, förr var det definitivt så, men inte nu längre.....Men nåt fel är det ju eftersom jag alltid tycks hamna i samma position.

På lördagen var jag sugen på att gå ut och för en gångs skull fanns det lite alternativ att välja på......När M ringde vid halv fem och frågade om han och E kunde komma förbi mig lätt det som ett alternativ som fick duga till att börja med alla fall.....Vid 6 kom dem ungefär och vi tittade först på Bolton- Arsenal, men satte sen på musik......För första gången på väldigt länge så drack jag sprit och det gjorde mig nog nervös för jag kunde inte sitta still en sekund utan flängde runt mest hela tiden.....Men när Bossens stämma började sjunga så lugnade jag ner mig lite alla fall.......Vart en rätt trevlig och avslappnad förfest som pågick i några timmar.....Sen drog vi in till Örebro och där fanns det en 3 olika fester att dra till.....Vi valde nog det sämsta, M arbetskompis som bodde i uppgången bredvid B, för nästan direkt när vi kom dit så skulle de dra.....Fick då¨gå ut och ta ut mina aggresioner genom att kasta sten på B fönster istället.....En pizza och en öl på Paloma hann vi med sen bar det av med taxi till Harrys.......Knappt någon kö alls, jag hade förväntat mig en ganska lång kö, men det var bara att glida rätt in....Skönt.......Blev en ganska trevlig kväll, jag surrade med rätt många tjejer och började känna en hur jag brukade vara när vi var ute......När jag kom ut hade båda mina kamrater redan blivit utslängda.....Ha Ha......Vi tog en svartaxi hem och kvällen var över!!

På söndagen var jag riktigt trött.....Halvslummrade mig igenom en sån kanonmatch som United - Chelsea.....Och idag gick jag upp vid elva.....För att sen somna om till ungefär halv fyra......Känner mig fortfarande trött, men nu måste jag sätta fart om jag ska hinna ner och spela nån pingis......Tomburkarna får nog vänta en dag till.....Auf  Wiederschnausen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback